Over ons

Ateljee volgt de evolutie van de bestrijding van het Coronavirus op de voet om zo de gepaste maatregelen te nemen.

Heb je vragen over hoe het Coronavirus onze werking beïnvloedt? Dan kan je terecht op deze pagina. Vind je je vraag niet terug? Je kan ook altijd een vraag stellen via onze contactpagina.

Over ons

Vragen rond het Coronavirus

In een eerste fase openen we 5 Kringwinkels met hun brengpunt. Ontdek hier welke Kringwinkels openen. We doen dit uiteraard met de grootste voorzorg: ontdek hier de voorzorgsmaatregelen voor onze winkels en brengpunten.

Heb je vragen over hoe de werking van Ateljee vzw beïnvloed wordt door de genomen maatregelen? Hieronder vind je het antwoord op veelgestelde vragen in deze verwarrende tijden.

KRINGWINKELS

Welke Kringwinkels gaan er open op 11 mei?

Op 11 mei openen er 5 Kringwinkels en hun brengpunten. In onderstaande winkels kan je dus spullen aankopen of er zelf binnen brengen:

• Dok-Zuid (Dampoort) – Pijndersstraat 52 - 9000 Gent
• Getouwstraat 5 - 9000 Gent
• 's Gravenstraat 134 - 9810 Nazareth
• Hooiwege 40 – 9940 Evergem
• Tolpoortstraat 89– 9800 Deinze

We hebben gekozen voor 2 Kringwinkels in Gent en alle Kringwinkels in de randgemeenten zodat iedereen een Kringwinkel in de buurt heeft waar op een veilige manier gewinkeld kan worden. Van zodra het mogelijk is, openen we ook onze andere Kringwinkels en brengpunten. Hou hiervoor onze website en Facebook-pagina in de gaten.

Ontdek hier de regeling van onze collega's van Kringwinkel Open Plaats.

Kan ik goederen binnenbrengen in De Kringwinkel?

Ja, je kan je goederen binnenbrengen in de 5 Kringwinkels die open zijn. Openingsuren van onze brengpunten:

  • maandag tot en met vrijdag van 10 tot 17.30 uur 
  • zaterdag van 10 tot en met 16.30 uur
We raden aan om naar ons grootste brengpunt in de Getouwstraat in Gent te komen omdat zich daar ook ons centraal magazijn en sorteerafdeling bevinden.

We merken dat heel wat mensen staan te springen om de spullen van hun opruimacties te komen brengen. Dat is natuurlijk top! Maar daardoor verwachten we ook een "piek" aan de brengpunten, die tot wachtrijen kan leiden.

 Tegelijk wordt het voor ons wat wennen om in deze nieuwe setting van veiligheidsmaatregelen te werken.

 Kom je liever op een rustiger moment? Wacht dan even tot de tweede of derde week na opening om je spullen te komen brengen. En breng enkel spullen die herbruikbaar of herstelbaar zijn. Zo help je ons om de brengers-curve af te vlakken.

Leveren jullie gekochte meubelen aan huis?

Nee, momenteel is het niet mogelijk om je aangekochte meubelen thuis te leveren. Je zal voorlopig zelf voor vervoer moeten zorgen.

Mag ik kleding passen in De Kringwinkel?

Je kan kleding passen in de paskamers. Gepaste kledij die je niet koopt moet je aan onze medewerker geven. Hij/zij zorgt er dan voor dat verder de juiste procedure wordt gevolgd.

Hoe wordt het aantal klanten in de winkel opgevolgd?

Elke klant krijgt aan de ingang van De Kringwinkel een winkelmandje. Het aantal klanten dat we binnen laten, is even groot als het aantal mandjes die er zijn. Op die manier zorgen we ervoor dat iedereen voldoende ruimte heeft en houden we het besmettingsgevaar zo klein mogelijk. Alle winkelmandjes worden grondig ontsmet na gebruik.

Kan ik met kinderen komen winkelen?

We vragen uitdrukkelijk om alleen te komen winkelen maar we begrijpen dat dit niet altijd evident is. Heb je toch kinderen bij je, hou ze dan aan de hand en let erop dat ze de veiligheidsmaatregelen naleven.

Hoe kan ik betalen in De Kringwinkel?

We aanvaarden enkel betalingen met bancontact. Op die manier wordt er hand-op-hand contact met onze medewerkers vermeden en kunnen we het besmettingsgevaar zo klein mogelijk houden.

Doen jullie ophalingen aan huis?

Voorlopig doen we geen ophalingen aan huis. We hebben gekozen voor een gefaseerde opstart waarbij we ons eerst en vooral focussen op een veilige heropening van 5 Kringwinkels en brengpunten. In een latere fase bekijken we hoe we de ophalingen aan huis op een veilige manier kunnen organiseren. Iedereen die een afspraak voor ophaling had ingepland, zal door ons opgebeld worden om een nieuwe afspraak te maken. Hou er wel rekening mee dat er een wachtperiode van enkele weken kan zijn.

Kan ik een afspraak voor een ophaling inplannen?

Voorlopig is het niet meer mogelijk om een ophaling aan huis in te plannen omdat we overspoeld worden met aanvragen. Je kan wel zelf je goederen binnenbrengen in 5 Kringwinkels verspreid over Deinze, Nazareth, Evergem en Gent (Dok-Zuid en Getouwstraat).

RESTAURANTS

Wanneer gaan de sociale restaurants open?

De overheidsmaatregelen schrijven voor dat de sociale restaurants ten vroegste na 8 juni kunnen openen. Van zodra hier meer duidelijkheid over is, communiceren we onze plan van aanpak op deze website en op www.het-restaurant.be.

Kan ik een meeneemmaaltijd afhalen?

Ja, via de app Too Good To Go kan je een verse meeneemmaaltijd bestellen. Je kan een gezonde dagschotel of vegetarische maaltijd afhalen in Het Restaurant Balenmagazijn tussen 13 en 15 uur. Een maaltijd kost 7,60 euro en wordt verpakt in biologisch afbreekbaar materiaal. Eigen potjes meebrengen is door veiligheidsmaatregelen niet mogelijk. 

Hoe helpen jullie kwetsbare personen in deze uitzonderlijke tijd?

Het Restaurant werkt samen met de sociale dienst van Stad en OCMW Gent in het kader van voedselbedeling voor kansarmen. Je leest er hier alles over.

FIETSENWINKEL TRANS-FAIR UPDATE

Is trans-fair open?

Onze fietsenwinkel trans-fair opent op 11 mei. Er zijn maximum 6 klanten in de winkel toegestaan om jou en onze medewerkers te beschermen tegen het coronavirus. Hou er ook rekening mee dat we enkel betalingen met bancontact aanvaarden. Bedankt om 1,5 meter afstand van elkaar te houden.

DIGIPUNTEN

Zijn de Digipunten open?

De Digipunten openen ook in fasen en uiteraard enkel in die locaties die open zijn.
Vanaf maandag 11 mei kan je terecht in onderstaande Kringwinkel:

De Kringwinkel, Getouwstraat 5, 9000 Gent
ma t.e.m. vrij: 10u - 12u en 13u - 17u